Pam Elektrik Tilam Angin

Pam Elektrik Tilam Angin

Pam Elektrik Tilam Angin




IU'!'

selesai. Saya redha dengan kemalangan
ini dan kerana itulah saya rela menjalani
pembedahan. Jika tidak boleh berdiri pun,
sekurang-kurangnya saya boleh dud uk
dan bukan terbaring sahaja," katanya terus
mengukir senyuman.

Mahu terus berbakti pada isteri

Dalam pada itu, suaminya, Abd Rahman
berkata kemalangan itu berlaku di sebuah
kawasan yang agak gelap. Dia yang bekerja
sendiri ketika itu cuba mengelak silau lori
dari arah hadapan sebelum melanggar
seekor lembu yang sudah mati di tengah
jalan.

"Lebih sejam juga kami di dalam gaung.

Antara sedar dan tidak dan nasib baiklah
Mat Sabu yang kecederaannya tidak teruk
merangkak keluar dari kereta dan memanjat
bukit meminta pertolongan.

"Tanpanyarnunqkin kami akan ditemui
lebih lama lagi. Sampai di Hospital Setiu,
kami . semua terus dirujuk ke Hospital
Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) Kuala
Terengganu menaiki ambulan. Selepas sedar
tahu-tahu saja sudah ada besi ditebuk di
leher dan topeng dipakai di muka bagi
mengelakkan kecederaan leher bertambah
parah,"ujar Abd Rahman.

Tambahnya sekali pun wad yang
menempatkan dirinya dan Una berdekatan
tapi hanya selepas lebih sebulan barulah dia
dapat melawat isterinya di wad.

"Buat masa ini, saya sendiri tidak
boleh bekerja terlalu kuat kerana keadaan
kesihatan tidak mengizinkan. Tapi dengan
kudrat yang ada, saya akan terus berbakti
kepada Una kerana dia isteri saya," katanya
lagi dan langsung tidak memikirkan soal
kotor ketika menguruskan isterinya ke
bilik air kerana merasakan itu adalah
tanggungjawabnya sebagai suami.

"Buat masa ini, kami akan seketika di
rumah mak dan seketika balik ke rumah
emak saya. Saya mengharapkan adanya

"Tak sangka kecederaannya begitu
serius sehingga memaksanya terlantar sakit
begini,"katanya.

Jelas Siti Mariam, buat masa ini,
dia menjaga anaknya dan pendapatan
mengerjakan kebun sayur tidak mencukupi
menampung perbelanjaan mereka
sekeluarga.

"Ada empat lagi anak saya yang masih
bersekolah. Suami pun sudah sakit-sakit
dan tak mampu bekerja terlalu kuat sangat.
Una merrujuk ke Perkeso dan semasa
semakan mendapati jumlah carumannya
tidak mencukupi bagi membolehkan dirinya
memperoleh pencen ilat.

"Bagaimana pun Perkeso ada memberi
sekali bantuan berupa tilam, barangan
keperluan dan sebagainya. Selain itu
setiap bulan ada sumbangan lampin pakai
buang untuk kegunaan Una. Begitu juga
JKKK kampung yang telah membuatkan
bilik air untuk memudahkan pergerakan
Una di dalam rumah. Sebelum ini memang
ada bantuan untuk kerusi roda tapi ia
tidak mengikut saiz tubuh dan kami telah
menempahnya sendiri untuk kegunaan Una,"
katanya sambil merenung anaknya.

Ketika diajukan takdir hidupnya, Una
akui dia sedih namun segala yang terjadi
membuatkan dia pasrah. Menipu tidak
terselit rasa sedih di hatinya namun dia tidak
berupaya menolak segalanya. _

Mariam (belakang ) tidak menyangka anak sulungnya akan lumpuh akibat kemalangan ini.

keajaiban terjadi dan saya manu melihat
Una pulih kembali," katanya lagi.

Tak sangka anak parah

Sementara itu, ibu Una, Siti Mariam, 49,
berkata selepas kemalangan, menantunya
sempat lagi menelefon memberitahu mereka
terlibat dalam kemalangan. Ketika itu dia
menyangka mereka hanya terlibat dalam
kemalangan kecil,

"Awalnya saya sangka mereka
mengalami kecederaan biasa saja kerana
boleh bercakap. Malah semasa di hospital
pun saya tak tahu keadaannya parah. Saya
hanya lihat Una terbaring di begitu juga
yang lain.

"Ingatkan tiada apa-apa kerana tiada
kecederaan pada wajah Lina kecuali
sedikit luka di bahagian dahi tapi hasil
pemeriksaan rapi doktor mendapati tulang
belakangnya patah dua dan dia akan
lumpuh dari paras pinggang ke bawah.

0 Komentar untuk "Pam Elektrik Tilam Angin"

 
Copyright © 2014 Kedai Borong Malaysia - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info